program lojalnosciowy agro

Nowy rok i nowe cele w programie lojalnościowym dla branży agro

Drony, aplikacje mobilne, zdjęcia satelitarne – to hasła, które rzadko kiedy kojarzą nam się z rolnictwem. Tymczasem polscy rolnicy bardzo chętniej korzystają z nowych technologii i narzędzi, które pomagają im zoptymalizować pracę na roli. Także nowoczesne narzędzia i nagrody oferowane w ramach programów wsparcia sprzedaży, motywują tę grupę do większej lojalności wobec wybranej marki z branży agrorolniczej.

Branża rolnicza z roku na rok dynamicznie się rozwija. W ciągu pięciu lat (między 2010 a 2015 rokiem) liczba podmiotów rolniczych w Polsce wzrosła o 70 tys. Dodatkowo czasy stereotypowej biednej, polskiej wsi już dawno zastąpiły dynamiczne gospodarstwa, wyposażone w liczne maszyny, narzędzia, a nawet oprogramowania, które mają ulepszyć pracę na roli, zoptymalizować koszty oraz wyróżnić oferty rodzimych rolników. Dlatego też to idealny moment dla branży agrolniczej, która może wykorzystać, widoczny wśród rolników, pociąg do nowinek.

Pronowoczesna postawa rolników motywuje do tego by sięgać po narzędzia i mechanizmy, które do tej pory były używane z sukcesem w innych branżach, a które na celu mają zwiększanie sprzedaży. W jaki sposób zabiegać o tak konkurencyjny rynek?

Zwiększ sprzedaż i zyskaj lojalność

Skutecznym rozwiązaniem tego problemu, który pomoże budować nowe sieci zbytu jest stworzenie programów lojalnościowych. Programy takie nie tylko mają za zadanie zwiększyć sprzedaż czy wartość koszyków zakupowych, ale również zbudować lojalność między klientem, a odbiorcą, która jest nieoceniona we współczesnym świecie. Zwłaszcza w branżach specjalistycznych.

Programy wsparcia sprzedaży to jeszcze mało spopularyzowany zakres działalności w świecie agrorolniczym, dlatego też pozwoli wyróżnić się tej firmie, która stworzy i wprowadzi pionierski program. Stwarza on bowiem nie tylko korzyści dla organizatorów, ale również dla samych rolników, którzy mogą kupować narzędzia, nasiona, nawozy niezbędne do wykonywania ich pracy, a jednocześnie być przy tym nagradzani. Otwarci na nowości rolnicy również wykazują otwartość na nowoczesne nagrody, które może dostarczyć im organizator programu wsparcia sprzedaży.

Korzyści w zasięgu ręki

Według badania „Trendy sprzedaży” zrealizowanego przez ICAN Institute we współpracy z Edenred Polska, w 2019 roku, aż 83% liderów sprzedaży przekroczyło zakładane plany sprzedażowe o 20% dzięki, m.in. wdrożeniu programów lojalnościowych. Skuteczność ta sprawia, że w ciągu 3 lat liczba firm rozwijających programy wsparcia sprzedaży wzrosła z 45% do 65%.

Jakie efekty można uzyskać sięgając po dobrze skrojony program lojalnościowy? 97% badanych widzi w nim potencjał zwiększenia sprzedaży i udziałów rynkowych. 84% uważa, że programy pomagają zwiększyć i utrzymać motywację klientów, zaś 83% twierdzi, że wspierają promocję usług i produktów firmy.

Stwórz skuteczny program lojalnościowy

Żeby jednak program wsparcia sprzedaży realizował opisane powyżej cele, trzeba zwrócić uwagę na wiele elementów przy organizacji programu. Projektowanie całego przedsięwzięcia należy rozpocząć od określenia jasnego celu. Organizator musi dokładnie wiedzieć co chce osiągnąć, a także powinien określić wskaźniki skuteczności swoich działań. Kolejnym krokiem jest dokładne poznanie odbiorców. To jakie mają oni potrzeby, oczekiwania oraz motywacje zdeterminuje charakter oraz mechanizm całego programu lojalnościowego. Niemniej istotna jest nagroda, o którą walczyć będą uczestnicy. To właśnie dobrze dobrane nagrody najbardziej napędzają do działania.

Dobierz motywujące nagrody

Wybór nagrody nie jest jednak zadaniem łatwym ze względu na różnorodność oczekiwań uczestników. Każdy ma inne potrzeby. Jednak tworzenie rozbudowanego katalogu nagród może być ogromnym obciążeniem logistycznym dla organizatora. Powinien więc on wybrać taką nagrodę, która będzie elastyczna, różnorodna, dopasowana do oczekiwań uczestników, a jednocześnie prosta w obsłudze. Nie można także zapomnieć o potrzebie uczestników niemal natychmiastowej gratyfikacji za wykonane działania. Nagród nie może więc zabraknąć, muszą być szybko dostępne i możliwe do przekazania od razu nawet najbardziej wymagającym uczestnikom.

Skorzystaj z przedpłaconych kart premiowych

Na szczęście wszystkie te wygórowane warunki spełniają przepłacone karty premiowe Edenred (co drugi program lojalnościowy w Polsce wykorzystuje karty przedpłacone w katalogu nagród). Karty trafiają bezpośrednio w gusta i potrzeby każdego uczestnika programów wsparcia sprzedaży, ze względu na fakt, że to oni ostatecznie decydują jaki kształt przybierze nagroda. Karty dodatkowo można personalizować w sposób niemal nieograniczony. A przy tym są akceptowane na całym świecie i w internecie. Na specjalne życzenie klienta mogą być jednak akceptowane tylko w wybranych branżach czy punktach klienta.

Korzyści z wyboru takiej nagrody osiągają nie tylko uczestnicy, ale także organizatorzy. Długi termin ważności kart sprawia, że można je wydawać tylko raz na cały okres trwania programu, a następnie wielokrotnie zasilać, różnymi kwotami i z różną częstotliwością. Karty są więc zawsze dostępne, a zarządzanie katalogiem nagród jest łatwe i przejrzyste. Podobnie jak logistyka obsługi tego typu nagród.

Wybierz partnera godnego zaufania

Planując organizację programu wsparcia sprzedaży warto skorzystać z doświadczonego partnera w tym zakresie. Stałe wsparcie, monitoring oraz otrzymywanie na bieżąco informacji zwrotnej dotyczącej mierników efektywności pozwolą osiągnąć sukces.

Related Posts

Dodaj komentarz